torsdag 5 april 2012

Tips på påskförpackningar


Idag tänkte jag tipsa er på hur man enkelt kan lyxa till sina påskpresenter genom att använda cellofankuvert/påsar. Jag visade häromdagen en av mina påskkorgar och då jag gjorde ganska många sådana så la jag dem i en större variant av cellofankuvert och klippte bort klisterremsan och sedan så band jag ett matchande band runt.
När det gäller mina bordsplaceringsägg så fungerade inte min första variant av påsförpackning så detta är hur det blev tillslut med 4 st mindre cellofankuvert som jag satt ihop och sedan satt ett matchande papper längst upp för att få ett snyggt avslut.
Hoppas detta kan inspirera er lite till hur ni kan piffa till era fina alster som ni gör. Själv tycker jag att själva förpackningen ofta kan vara den sista lilla touchen på mina alster.
Om du har något bra tips så kommentera gärna så kikar jag in och blir inspirerad!
L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar