lördag 22 januari 2011

Tändsticksbok



Denna tändsticksbok gjorde jag till en scrapvän som present. Jag har använt Tim Holtz grungeboard till ryggen på boken och använt min scorepal att göra mönster i den för att få det och likna ett skinnband. Sedan har jag färgat in hela biten med min bruna distressdyna. Lite kladdigt när man håller på men jag gillar skinnbandslooken. Boken är sparsamt dekorerad med ett citat och ett par vingar från Tim Holtz. De är egentligen silverfärgade men jag har använt en guldstämpeldyna och färgat in den och sedan lackat den för att den inte ska kladda. Som presentpåse har jag använt ett cellofankuvert som jag klippt bort själva stängningen på.
Jag gillar att man kan ha sin tändsticksask liggande framme som dekoration.
Ha en riktigt pysslig helg!
L8
Ps. Glöm inte att delta i vår Alla Hjärtans dag tävling. Klicka här för mer info.

1 kommentar:

  1. Och jag har den stora äran av att få vara ägare till denna fantastiska kreation :) Den är om möjligt ännu finare IRL än på bild!

    kram

    SvaraRadera