onsdag 2 december 2009

Ska du på glöggfest?

Då kanske det kan vara kul att ge bort en liten scrappad present? Här har jag altrat en tändsticksask modell större. Jag har först täckt hela tändsticksasken med ett scrappapper och sedan dekorerat den. Sedan har jag tagit ett cellofankuvert (16x16 cm) och vikt en bit av det papper jag använt på tändsticksasken för att ta upp mönstret. Jag har prövat mig fram i olika storlekar men 16x10 cm tycker jag blir väldigt snyggt för då blir det 16x5 cm när du viker pappret på mitten och klistrar på cellofankuvertet. Själva öppningen på kuvertet har jag så att man kan öppna påsen underifrån så man slipper ta sönder pappret. Sedan lägger jag i några värmeljus och tändsticksasken och vips har jag en liten trevlig "glöggpresent" alt. värdinnepresent på julafton. Som vanligt är det bara fantasin som sätter gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar