måndag 12 oktober 2009

Botanicabella!



Här ser ni exempel på vad man kan göra om man låter sig inspireras av ett vackert papper. Jag älskar Graphic 45 papprerna och i helgen bestämde jag mig för att utgå från ett papper i serien Botanicabella. Motivet jag valde är tacksamt då man lätt kan klippa ut fyrkanter. Jag rispade kanterna med en sax, men man kan också använda en edge scrapper. Därefter färgade jag in kanterna med fluid chalk (man kan också använda Versa magic till detta). Innan jag fäste motiven på mörk cardstock (cardstock är enfärgat, lite tjockare papper) fäste jag organzaband bakom, vilket jag tycker gör det hela lite intessantare. På utsidan embossade jag detljer ur Blombakgrunden ovanpå de utklippta fyrkanterna.

Kortet är ett s k altarkort, d v s det går att öppna och stänga. På insidan av "dörrarna" stämplade jag "Hjelpreda för unga fruntimmer" - framsidan av Kajsa Vargs kokbok. Tyckte det passade till den gamla stilen jag valt. Tyvärr fick inte hela kortet plats i scannern men ni kan se en närbild på stämpeln underst.
Hälsningar Sophie:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar