onsdag 12 juni 2013

Judo är viktigt i livet





Jag har tillsammans med några barn på judon och en hängiven judopappa varit med och fixat avslutningspresenten till tränarna. Jag fick äran att göra cd-fodralet till sången som barnen gjort musik och text till och sedan fått hjälp att göra en video till. Eftersom vi ville ge skivan till alla tränare, hjälptränare och till barnen som gjort sången så blev det hela 21 cd-fodral att göra. Givetvis så är den färgade diesen bakom judokillarna i den färg som tränaren alternativt barnet har på sitt bälte :)
Det fick bli en enkel variant då det var många cd-fodral som skulle göras. Fodralet är ihopvikt 14x14 cm och sedan är det när man viker ut det 31 cm långt och så har jag bigat på 14 respektive 28 cm. Den lilla flärpen längst ner fungerar som en stängningsmekanism då jag bara klistra fast halva diesen med judokillarna. 
Superenkelt men väldigt effektivt. Sedan har jag klistrat en cd-plastficka inuti fodralet där jag lagt cd-skivan i. Lite extra stolt är jag eftersom min yngsta tjej och hennes kusin skrivit texten  och en kompis på judon har skrivit låten!!!
Vill ni se hur videon blev så kan ni kika här nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar