måndag 8 oktober 2012

Årets första julkort gjordes på Reprintträffen

Förra helgen var jag iväg på Reprints ÅF-träff och som vanligt var där fyra inspirerande kurser. På första stationen så visade Marie oss hur man på ett enkelt sätt kunde göra ett dekorativt julkort med både torrembossing och heatembossing. Vi tom heatembossade torrembossingen också ;)
Eftersom jag gillar julkort i just de blåa tonerna så passade detta mig perfekt!  För mig som gör alldeles för många julkort (drygt 50 st) så har jag sedan länge insett att jag måste välja en variant och sedan kör jag på den. Det är omöjligt att rent tidsmässigt få ihop tiden att göra 50 st olika och gör ni ett gäng julkort så kan jag rekommendera denna varianten då den absolut funkar för massproducering även om det som alltid när man gör många tar längre tid än man tror...
Som vanlig på Maries kurser så skrattades det mycket och man gick därifrån med ett leende på läpparna!!
Vill ni kika närmre på detta kortet så finns det på Stämpelfabriken from imorgon kväll då jag håller kurs igen.
Ses vi imorgon?!
L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar