torsdag 29 mars 2012

Tips på placeringskort till påskmiddagen

Nu startar vi en kavalkad med påskinspiration. Först ut är dessa "snapshållare" och placeringskort. Alla dessa underbara prickiga papper är från Colorbar och jag stormgillar dem!!(vilket ni nog kommer förstå efterhand som jag visar upp mina påskalster...;)
På min kurs igår så fick deltagarna bl a testa på att göra dessa "snapshållare" och det är så inspirerande att se hur de tar och gör om dessa bordsplaceringar till sina egna varianter med helt andra papper och dekorationer.
Om du klickar på bilden så kan du se hur jag gjort alla fyra "snapshållarna" på olika sätt för att visa kursdeltagarna lite olika tekniker:
1. Bara klistrad på pappret
2. Chalkat och klistrat på pappret
3. Edgat kanterna
4. Chalkat och edgat kanterna
Detta var ett av tre påskalster som deltagarna fick göra och vi hoppas även visa upp resultatet från kvällens kurs lite senare.
Till de icke snapsdrickande vuxna och barnen så gjorde jag matchande placeringskort där jag använde ett ägg och gräs från Quickutz och givetvis lite prickigt papper från Colorbar.
Alla de prickiga papprena har även en mönstrad baksida i matchande färger om man inte gillar prickigt... men det för väl alla, eller!?!
Ha en bra dag!
L8

2 kommentarer:

  1. Underbara alster, och hållarna var lätta att göra. Det kommer tull att tillverkas fler av den varan här hemma...

    SvaraRadera
  2. Anonym12:49

    Älskar dessa.... :) /dana

    SvaraRadera